Saturday, December 12, 2015

Lietuvos el. komercijos rinka nėra didelė. Iš 1,5 mln lietuvių bent kartą per mėnesį apsilankančių internete, tik ketvirtis milijono yra pirkę arba pirktų tam tikras paslaugas. Lietuvoje šiuo metu veikia per 1500 elektroninių parduotuvių ir dar keli šimtai paslaugų tiekėjų, kurie uždirba iš internetu daromų mokėjimų, tada galima drąsiai sakyti, kad 250 000 klientų tenka apie 2000 el. komercijos įmonių, tai yra vienai el. komercijos įmonei tenka 125 potencialūs klientai. Tai gana mažas skaičius, tačiau jis turi tendenciją didėti.
Kokios priežastys lemia gerėjančią Lietuvos el. komercijos situaciją ir didėjančius pirkėjų srautus? Jų yra kelios, tad pabandysime apie jas pasvarstyti.

Priežastis Nr. 1. Patogi logistika. Pristatymas į namus Lietuvoje kainuoja 5-10 litų. Tiek pat kainuoja 1-2 litrai benzino, kurio kurjerio automobiliui pakaktų nuvažiuoti geriausiu atveju 50 kilometrų. Jei prekės yra sandėlyje, jų pristatymo laikas – 2 darbo dienos. Lietuvos paštas per tiek pat laiko pristato laišką iš vieno miesto į provincijos miestelį. Lietuva turi puikius kelius, todėl logistika pas mus labai gera, pigi ir pakankamai greita. Tai turi labai didelę įtaką el. prekybai, nes savaitės pradžioje užsakytas prekes ar paslaugas galima gauti jau savaitės pabaigoje.

Priežastis Nr. 2. Grupinių nuolaidų portalai. Lietuvoje kolektyvinio apsipirkimo puslapių yra apie 40. Jau antri metai, kai lietuviai perka puikias paslaugas už žemą kainą. Daugeliui žmonių grupinio apsipirkimo portalas buvo pirmas kartas, kai jie paspaudė mygtuką „Pirk“ ir suvedė savo el. bankininkystės duomenis. Tai darė ne technologinės pakraipos žmonės, o moterys, namų šeimininkės ir kiti asmenys, kurie nuolatos internete „nesėdi“. Pirkimo procesas grupinio apsipirkimo puslapiuose yra labai gerai paruoštas vartotojų patogumo (UX) prasme, todėl jis pasirodo paprastas, net nepatyrusiems internautams. Keletą kartų nusipirkę kuponus šie žmonė jau įsidrąsina pirkti ir el. parduotuvėse, kur pats pirkimo procesas yra kur kas sudėtingesnis. Taip „grupiniai“ moko paprastus žmones nebijoti atsiskaitymų internete.

Priežastis Nr. 3. Kainų palyginimas. Krizė Lietuvoje daugelį pirkėjų išmokė taupyti. Vienas iš taupymo būdų – kainų palyginimas internete. Nors ši niša dar nėra visiškai išvystyta, tačiau daugelis pirko internete vien dėl to, kad tam tikrus daiktus pamatė pigiau, nei parduotuvėje. Kartais palygintos kelių pardavėjų kainos leidžia apsispręsti, kur pirkti. Dėl to nėra prisirišama prie didžiųjų el. prekybos tinklų prekės ženklų, kad ir kokią aktyvią rinkodarą jie taikytų. Palyginus kainas, įtakos turi ir kiti momentai – pristatymo laikas ir atsiėmimo sąlygos, jei pasirenkama prekę atsiimti asmeniškai.

Priežastis Nr. 4. Pirkimas išsimokėtinai. Pradėjus prekiauti brangesniais daiktais, lizingo bendrovės iš karto „užuodė“ puikias galimybes gauti klientų. Taip el. parduotuvėse atsirado įvairios skaičiuoklės, jei prekė būtų perkama lizingu. Nemažai klientų pirko brangias prekes išsimokėtinai, tad interneto prekyba pagyvino gana aiškiai.

Priežastis Nr. 5. Klientų teisės. Elektroninės prekybos tvarką reguliuoja Europos Sąjungos direktyvos. Tai reiškia, kad tokia pati tvarka galioja ne tik Lietuvoje, bet ir Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Olandijoje, Ispanijoje ir kitose ES šalyse. Taip suvienodinta pirkimo tvarka yra patraukli perkantiems iš užsienio parduotuvių, tačiau privalumus išnaudoja ir lietuviai, prekes parduodantys internetu užsienio pirkėjams. Taip pagyvėja rinka. Klientų teisės yra patrauklios pirkėjui, kadangi prekę jis gali grąžinti per 7 dienas, net jei ji ir kokybiška. Nekokybišką prekę grąžinti galima per 30 dienų. Prekės aprašymas turi būti išsamus, išrašoma sąskaita, kurią bet kada galima atsispausdinti. Tai realūs pranašumai prieš tradicinę prekybą, kur prekių grąžinimas yra gana nemalonus, reikalinga saugoti mažus pirkimo čekius, kurie dažnai pasimeta ir kyla kitų nesklandumų. Dėl šios tvarkos žmonės drąsiau perka ir tam tikras prekes, kurias paprastai tektų pirkti tradicinėje parduotuvėje dėl pabandymo prieš perkant – kvepalus, rūbus, avalynę.

Priežasčių yra ir daugiau, tačiau šios penkios atrodo labai svarbios. Lietuvos el prekybos rinka šiuo metu tik įsibėgėja ir tikrasis augimas dar priešakyje. Jam padeda teisingas ir objektyvus viešinimas, prie kurio gali prisidėti ir Host1Plus. Esame suinteresuoti el. komercijos plėtra Lietuvoje, nes savo klientams galime pasiūlyti aukštos kokybės el. komercijai reikalingus sprendimus už konkurencingą kainą – talpinimą, SSL sertifikatus, mokėjimų terminalus ir kitus įrankius el. komercijai vystyti.

Šaltinis: http://www.host1plus.lt/
Autorius Unknown 7:02 AM 2 komentarai

2 comments:

  1. Kontaktai: blansr12@gmail.com
    Gerbiami asmenys pasirengę ieškoti.
    Aš einu per šį informacijos kanalo pristatyti savo geriausias paslaugas.
    Jūs ieškote dėl paskolos iš praeities laikus ir nesate patenkintas.
    Jūs ieškojote paskolą iš banko, arba grynosios iš privačių asmenų ir iki šio momento jūs ne visada gauti paskolą pradėti savo projektus, arba verslo ar išspręsti savo skirtingas problemas. Čia ateina galimybę pristatyti jums greitai gauti realią paskolą iš 1000 eurų iki 9OO.500 eurų per savo pasirinkimą. Mano palūkanų norma yra 2% per metus. Taigi neleiskite šią galimybę gauti paskolą, kad jūs taip ilgai ieškoma. Šiandien ne nerimauti, kad jūsų prašymą greitai, jei jus domina ši galimybė paskolos pasiūlymas.
    Jūs taip pat gali prašyti projekto investicinė paskola pasiekti.

    Kontaktai: blansr12@gmail.com
    Geriausi linkėjimai!

    ReplyDelete
  2. Nes ta prekyba daug paprastesnė, o ir verslas elektroninėje erdvėje manau yra pelningesnis + nereikia didelių išlaidų tik programavimo. Plius dar draudimas yra, gali juos iškart pirkti. Nereikia su niekuo bendrauti, niekas tau nesiūlo vienokio ar kitokio varianto tik dėl to, kad kaina geresnė, o kokybė tokia pat. :) Taip, kad aš 100 proc esu už e. prekyba ir gerai, kad ji atėjo. :) Nes dabar iš viso pasaulio gali pirkti daiktus :)

    ReplyDelete

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

    Blogger news

    Blogroll

    About